lørdag 2. mars 2013

Lørdag, lopper og Primula Obconica

En blomst jeg ikke har sett før, men som virkelig er fin er denne primulaen. Hadde meg en liten loppisrunde i formiddag, og etterpå en tur til gartneriet.

Ble ikke den store handlingen, men litt blir alltid med hjem.

En opalinvase, og fire tallerkener fra Egersund.

Blomstene er helt lyseblå når de er nye, og etterhvert blir de mørke.

Flott mønster på tallerkenene. Passa perfekt i tallerkenhylla.......

Her er primulaene klare med nye knopper. Bare å plukke etterhvert som de springer ut.........

Ha en fin lørdagskveld!  Jeg skulle jo egentlig vise de svarte vasene i dag, men denne blomsten er så fin, så jeg kunne ikke vente med den ;-)

Drude














16 kommentarer:

  1. Så fine bilder:-).
    Fekk skikkelig vårfølelse av og sjå bildene dine:-).
    Eg diggar at våren nærmar seg, herlig:-).
    Fin lørdagskveld til deg.
    Klems Evelyn:-)

    SvarSlett
  2. Lekker primula! Verkeleg fin blåfarge på den:) Eg er veldig glad i primula, og det vert nok fleire eksemplar i hagen etter kvart også:)
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  3. Spring is coming and it looks very close here on your blog. Lovely photos and that color is breathtaking!

    SvarSlett
  4. Kjempefine blåbilder. Blått skal få være den fineste interiørfargen. Det er min sommerfarge, men så har jeg jo en rød ørelappstol som ødelegger alt! Jaja.. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Så fine ting du fant på loppemarkedet, Drude:) Liker spesielt godt de tallerknene jeg:) Nydelig primula i den flotte blå fargen:)
    Artig at du finner gleden i de små ting....det er viktig, trur eg;)
    ha en flott søndag:)
    klem Trine:)

    SvarSlett
  6. Nydelig, fikk skikkelig vårfølelse! Herlig.

    SvarSlett